سلبریتی های جامعه از الگو های اسلامی و ایرانی ناب استفاده نمی کنند

رسانه ها و شبکه ها ی اجتماعی وقتی با الگو ها و منابع ایرانی اسلامی همسو باشند و تبلیغات منسجم و قوی و بدون توجه به فشارهای داخلی و خارجی حرکت کنند، باعث افزایش آگاهی و بصیرت مردم در مسائل فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و… خواهد شد.

محمدصادق شعرباف عضو سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند در مصاحبه با خبرنگار دانشجوخبرمحمدصادق شعرباف عضو سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند در مصاحبه با خبرنگار دانشجوخبر
۱-نظرتون درباره مسائل فرهنگی روز جامعه بیان کنید؟
خوشبختانه مسئله فرهنگ سازی در جامعه ما رو به پیشرفت است، ولی در زمینه های مختلف فرهنگی هنوز جا برای کار کردن وجود دارد، مثلا در زمینه استفاده از فضای مجازی، روابط اجتماعی و فناوری های روز و موارد دیگر، که به شدت به فرهنگ سازی بیشتر و بهتر نیازمند هستیم.
در جامعه ما الگو و منابع فرهنگی و حتی اجتماعی و سیاسی بسیار عالی وجود دارند، ولی متاسفانه در جامعه اکثر مردم ما به این الگو ها و منابع رو نیاوردند و استفاده نکرده اند و یا اگر استفاده می کنند به صورت کامل مورد بهره برداری قرار نگرفته است
۲-تاثیر افراد سلبریتی در جامعه چقدر است؟
افراد سلبریتی افراد تاثیر گذار جامعه هستند که یکی از الگو های جامعه برشمرده می شوند، اکثر مردم از آنها الگو می گیرند چه از لحاظ ظاهری و رفتاری و موارد دیگر، ولی متاسفانه اکثر افراد تاثیر گذار ما و سلبریتی های جامعه از الگو های اسلامی و ایرانی ناب استفاده نمی کنند و چه به صورت آگاهانه و یا نا آگاهانه تاثیر غیر ایرانی و اسلامی را در جامعه منتشر می کنند
در عصر حاضر تمام افراد و به خصوص افراد سلبریتی جامعه ما در هجمه های مختلف فرهنگی و فکری و اعتقادی محاصره شده اند.
۳-آیا هر موضوعی در جامعه و فن آوری نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد؟
بله، قطعا همین طور است، به عنوان مثال عدم آموزش و فرهنگ سازی در شبکه های اجتماعی دیده می شود که افراد به صورت استفاده از محتوا های نامناسب و مبتذل و سوء استفاده جنسی در جذب افراد و معرفی و فروش محصول استفاده می کنند.
یکی از چند صد هجمه، هجمه های فرهنگی و اعتقادی در زمینه ازدواج جوانان صورت گرفته است، بعضی از جوانان حاضر هستند دیرتر ازدواج کنند ولی امکانات بهتر داشته باشند!، متاسفانه توکل به خدا در زمینه ازدواج در جوانان امروز ما کم رنگ شده است، جوانی امروز می تواند ازدواج کند در سن مناسب که در ابتدا به خدا توکل کند و با تمام وجود بدون ذره ای تردید بداند از جایی که فکرش را نمی کنیم خدا روزی ما را می دهد!، بنده موردی سراق دارم که فقط با توکل به خدا و پس انداز کم و نداشتن شغل به علت دانشجو بودن توانست با توکل و حُسن ظَن به خدا ازدواج کند و صدالبته بعد از ازدواج وضعیت اقتصادی بهتر شده است، داشتن حُسن ظَن به خدا زندگی رو شیرین میکنه، چون آدم ها وقتی به خدا کامل حُسن ظَن داشته باشند به خدا قسم با تمام وجودم می گویم که خدا به هیچ عنوان حُسن ظَن شون رو خراب نمی کند.
۴-نقش مسائل اعتقادی در جنگ اقتصادی و فرهنگی را چگونه ارز یابی می کنید؟
ریشه تمام مسائل در اعتقاد شخص سرچشمه می گیرد وقتی افراد در جنگ اقتصادی و فرهنگی از اعتقادات محکمی برخوردار باشند و اعتقادات فکری خود را قوی تر کنند در جنگ اقتصادی و فرهنگی شکست نمی خوردند و پیروز میدان می شوند، اگر ما این جنگ اقتصادی و فرهنگی(نرم) را در فضای جنگ سخت تصور کنیم متاسفانه در جامعه کنونی ما ضخمی و کشته شده در فضای جنگ نرم و اقتصادی کم نیستد ، برای برون رفت و مقابله با این هجمه ها باید جامعه را آگاه و ضربه متقابل به دشمنان این عرصه ها وارد کنیم.

۵-به نظر شما عوامل موثر و مخرب در فرهنگ اسلامی ایرانی جامعه چیست؟
دشمنی به ما می تواند ضربه بزند که از جامعه و اعتقادات ما به صورت کامل آگاهی داشته باشد، آیا افراد مهم و مدیران و سلبریتی ها و افراد فعال و مردم جامعه شناخت کافی و کامل از جامعه و اعتقادات دشمن ما دارند که با آنها مقابله کنند و ضربه بزنند؟
هر وقت دشمن را ضعیف فرض کنیم یا فکر کنیم که دشمن دست از دشمنی خود کشیده و دیگر به ما کاری ندارد ویا به فکر دوستی با ما است آن روز آخرین روز برای ما محسوب خواهد شد.
متاسفانه امروزه دشمنانی داریم که از خود ما به مسائل دینی و سیاسی و جامعه ما آگاه تر هستند که شروع به واکاوی می کنند و از طریق آن با ترفند هایی ازقبیل شبه افکنی، قبح گناه ریختن، توهین، دروغ، تمسخر، بزرگ یا کوچک سازی مسائل، تخریب شخص، زیبا و فانتزی نشان دادن یک ضد ارزش و… به ذهن و قلب افراد جامعه به خصوص افراد سلبریتی نفوذ کرده و ضربه به آنها وارد می کنند.
۶-الگو پذیری در مسائل فرهنگی چه میزان تاثیر بر جامعه می گذارد؟
وقتی افراد جامعه از یک الگو ایرانی اسلامی تاثیر بپذیرند جامعه ما پیشرفت خواهد کرد
در حال حاضر افراد جامعه از یکدیگر و به خصوص از افراد سلبریتی به صورت آگاهانه یا غیر آگاهانه چه داخل کشور یا خارج کشور الگو می گیرند، ولی آیا فرد الگو پذیر این توانایی فیلتر کردن و جداسازی ویژگی های مثبت و منفی شخص سلبریتی را دارد که صفت خوب آن شخص را بگیرد و صفت بد آن را نپذیرد؟!
۷-تاثیر رسانه ها و شبکه های مجازی بر افراد جامعه؟
با رشد صعودی رسانه ها و شبکه های اجتماعی باعث مشغله بیشتر مردم شده است و جای الگو و منابع اصیل ایرانی اسلامی را گرفته است، در صورتی میتوان از این موارد به صورت موثر استفاده کرد که به توان مسیر رسانه ها و شبکه های مجازی همسو با الگو ها و منابع ایرانی اسلامی گسترش داد.
رسانه ها و شبکه ها ی اجتماعی وقتی با الگو ها و منابع ایرانی اسلامی همسو باشند و تبلیغات منسجم و قوی و بدون توجه به فشارهای داخلی و خارجی حرکت کنند، باعث افزایش آگاهی و بصیرت مردم در مسائل فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و… خواهد شد. رسانه ها و شبکه های مجازی ما با استفاده از منابع ایرانی و اسلامی الگوی مناسبی برای خردسالان، کودکان، جوانان و بزرگتر ها ایجاد کند
۸- تاثیر فعالیت مدیران فرهنگی و سیاسی در بین مردم و جامعه؟
مردم با بصیرت ما در انتخاب تمام افراد مهم و تاثیر گذار جامعه به هنگام رای گیری دقت بیشتری انجام دهند، تا موجب تاسف خود و جامعه که چرا این رای را به فلانی داده ام نشود.
مدیران موظف هستند که انقلابی کار کنند نه جناحی و نه به نفع خود یا اشخاص، متاسفانه بعضی از مدیران ما از الگو ها و منابع اسلامی و ایرانی استفاده نمی کنند و نتیجه آن ضرر کلان به بدنه جامعه و کشور وارد خواهد شد.
در حال حاضر نیاز جامعه ما به مدیرانی با سن مناسب و فعال است که بتوانند به صورت جهادی کار کنند.
مدیری که با تمام توان کار کند در ابتدا به خود سود رسانده است و اگر مدیر کم کاری کند اولین نفر مدیر ضرر کرده است، زیرا مدیری که با تمام توان کار کرده و کار مردم را راه انداخته، در این دنیا و هم آن دنیا مورد لطف و رحمت خداوند قرار می گیرد و مدیری که با تمام توان کار نکرده و کم کاری کرده است، برای ثانیه به ثانیه ای که کم کاری کرده و کار از دستش بر می آمده و انجام نداده است باید جواب دهد و مورد خشم و عذاب خداوند در دو دنیا بلااستثنا قرار خواهد گرفت ان شا الله.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *